Nasip Naslovna - Богатић: Завршена изградња првих седам километара одбрамбеног насипа на Дрини (ФОТО ГАЛЕРИЈА)
ИСТАКНУТО ПОГЛЕДИ ТРАКА

Богатић: Завршена изградња првих седам километара одбрамбеног насипа на Дрини (ФОТО ГАЛЕРИЈА)

Када идуће године буде окончана изградња одбрамбеног насипа на Дрини, Мачва ће мирно спавати и ако би река набујала више него пре две године. Првих седам километара, од Павловића моста у Бадовинцима до Салаша Црнобарског је завршено средствима Канцеларије за обнову и развој, а градња преосталих 13 километара, до Бановог Брода почеће у новембру.

 

Да 2014. године Србија није била поплављена и да није било подршке Канцеларије за обнову и развој и ЈВП „Србијаводе“, Мачва и шири регион западне Србије и би даље страховали од иоле обилније кише. Озбиљан, за општину Богатић, капитални пројекат реконструкције и израдње одбрамбеног насипа по свим стандардима, гарантује заштиту од поплава и у случају највишег водостаја Дрине.

– Насип је саграђен пре скоро шездесет година и од тада на њему ништа није рађено, а годинама су га уништавали тешки камиони који превозе шљунак, несавесни грађани, али га је и река више пута поткопавала када су биле велике воде – причају мештани Салаша Црнобарског.

Након што је пред крај прошле почела и у јануру ове године завршена изградња обалуотврде у Бадовинцима, у делу где је насип најближи речном кориту, у зиму су радници „Југокопа“ почели реконструкцију насипа у правцу Бановог Брода.

– Пре би се могло рећи да се градио нови насип на темељима постојећег. Јер, сада је ово бедем који висином, употребљеним материјалом, начином изградње, са приступним рампама и путевима апсолутно задовољава све стандарде – напомињу радници „Југокопа“ који су своје знање уткали у сигурносни бедем.

На деоници која је завршена, од Павловића моста до Салаша Црнобрског, насип је виши од старог за пола метра за шта је, као и за ревитализацију старог утрошено више од 30.000 тона камена и 12.000 кубика земље. Пројектом је предвиђено да на појединим деоницима извишење буде и до 1,2 метара.

И док је из државне касе, за изградњу обалоутврде и првих седам километара насипа, преко Кацеларије за обнову и развој уложено 150 милиона динара, довршетак новог насипа, до Бановог Брода, финансираће Европска унија са најмање пет милиона евра. Радови би требало да почну у новембру ове године, по окончању тендерског поступка и трајаће целе идуће године.

Д. Грујић

Фото: Иван Радоњић

 

 

За експропријацију 10 милиона динара

Општина Богатић је за експропријацију више 532 парцеле са обе стране насипа, на којима су пројектоване саобраћајнице, издвојила око 10 милиона динара. Вишемесечни посао спроводили су радници општинске управе, који су, иако је експроприсано свега 17 хектара, поступком обухватили скоро 1500 власника. Успешно су решени имовинскоправни односи који су у великом броју случајева до тада били нерешени, па се општина за свега пола године уписала као власник, што је био један од кључних услова реализације пројекта. Комплетиран пројекат је добио позитивну оцену у Бриселу чија администрација спроводи тендерски посупак за извођача радова који ће довршити изградњу насипа.

 

 

Штете

 

Поплаве 2014. године причиниле су у општини Богатић штету од 222,3 милиона динара. У небрањеном делу, али и „преко насипа“ због појаве подземних вода, пољопривредници нису убрали род са 1322 хектара.

Дрина и Сава су се у мају 2014. године изједначиле са насипом. Драматично ојачавање бедема на најкритичнијим деловима, са око 35000 џакова са песком и механизацијом извели су мештани општине Богатић и добровољци који су пристигли из више места широм Србије. Добром организацијом, Штаб за ванредне ситуације општине Богатић је спречио обреновачки сценарио.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.